Tuesday, October 18, 2011

Travel Bible - versi Europe


Aku tengah gigih study pasal mereka-mereka semua nih..ish ish..tak tau la berjaya khatam ke tak, sebab aku sebenarnya suka cari info dari internet, salah satunya dari RickSteves.com, tapi bila baca Rick Steves' edition buku ni, boleh tahan gak mata aku melayan. Salah satu sebab tetibe je aku ada bible-bible travel ni, sebab booksale ari tu la..kalau takkkkkkkkkkk..memang haram aku nak beli..Mahal

Tapi jangan tertipu, walaupun ada 4 buah buku untuk negara-negara tu, aku baru confirm nak pegi dua jek. Lagi dua masih main-main osom lagik :))

Misi pandang ke timur in progress sekarang ni.. Dengan keazaman dan ketekunan yang tinggi, mungkin boleh settle tak lama lagi hehehe.. 


Nota kecik:  Kan ke bagus kalau time sekolah dulu aku rajin study2 macam ni kan?? mesti sejuk ati mak aku hehehe

P/s: Europe ni project mega Chawanna je, Biqque dan partner tak dpt join, diorg ada mega yang lain pulak...

18 comments:

kuntum said...

wohoaaaaaaa da bejaya jejak bible2 yg tesebut kecuali spain..nnt aku tolong share apa2 yg patut

3plepl8 said...

kalaulah bleh hafal content tu sume....

Unknown said...

Kuntum: Huhuhu dah pegi dah dia..syoknyee...

3plepl: Memang confirm tak boleh hafal hahaha..Tapi kalau aku boleh hafal, boleh jadi Perdana Menteri Malaysia terus ni hahahahahahah

kemang~ said...

pergh byk benor projek mega nye...

Cawan said...

tak adil! mane buku Aqilah dan Cawan punye?!

nk pic dlm blog jugakkkkk..

Unknown said...

Kemang: Megatron dan megamall..sebab tu banyak mega2 heheheh (ok aku merapu)

Cawan: Lain tahun boleh?

just.HY said...

owhhh...ni ke projek mega ko yg pertama nih! yg ke2 aku dah tau dahh...

*jeles*

projek aku takdela mega sgt...just runcit2 je. sob sob sob...kene kumpul duit nih!

mummy lesha said...

been here a few times tapi first time commenting !

i love your travel blog especially entry pasal NZ !!! rasa cam sekarang jugak nak book tiket *kalaulah banyak duit *!!!!!

if germany is one of the chosen ones dlm projek mega, jgn lupa pegi bavaria, tgk neuschwanstein castle ! castle paling gorjess in the world :)

Unknown said...

bdk2 @ John: utk 2012, ini la yg meganya hahahaha.. Eh project india ko tu kire mega gak, sebab India tu lain dari yang lain..

mummy lesha: hehehe tq for coming..cewahh... I dengar citer dari budak2 travelholic yg lain tiket NZ ada yg murah2 utk Nov-Dec 2011, mana tau kot2 u berminat nk usha, boleh la terbang secepat mungkin :)

Hmm germany tu dh kire 75% confirm hehehe, tp still tak tau nk p city mana satu. Sb i mcm berminat dgn Berlin. But Munich pun intersting gak. Yg castle ni dekat ngn Munich kan. Tapi Berlin and Munich jauh gila. Tp train from Berlin to Munich quite cheap. I only have 17days in europe...kita see how la nanti huhuuhu..tq 4 ur suggestion.

Ely Hasrul said...

haaa aku sukaaa!!!... boifren kawan aku keje kt amsterdam, kawan aku duk sini la tp slalu la g dating kt sana. paling binawe time memula kapel tu mamat tu ckp 'i love u' kt paris eeeiii jeles nyeee hahahaha

Biqque said...

*bergenan ayaq mata*

Unknown said...

Ely Hasrul: Wah syoknye kawan ko p dating kat europ!!! memang drama betul!!!

Biqque: *usah bergenang ayaq mata la*..nanti aqilah p cari magnet utk auntie biqque dan kiki ye..

Fatt said...

oh ini ke projek mega ko...mmg mega..aku bleh buat 2 tahun lagi...biar kepam skit baru pegi..

psst...nti singgah german aku nk kirim belacan kat *tooootttt*. aku nak kasik lidah dia belacan sikit...HAHAHAHA...

ko pegi musim ape ni weh?

Unknown said...

Fatt: Ha a..ini la utk 2012. Ooo ko pn nk pegi jugak yek..hehehe.. Ko nk kirim belacan kat *toooott*..hahaha boleh..kasi bungkus siap2 hahaha..

Aku pegi musim spring-may.

Ako Retna said...

gurlpp!!!

hanya mampu telan air luir bebanyak...

kuntum said...

aku nye trip winter 2009
uk – belgium - netherlands – germany – switzerland – italy – france – uk in 16 days

sgttttt amazing race..kalo ko rilek2 ko amik 3-4 country je..aku masa tu aim nk jejak maka aku dpt jejak country2 tu kire jadik la..kot esok2 tiba2 jumpe duit bwh meja bole la repeat hukhukhuk

Unknown said...

ako: aku pn gulp jgk

kuntum: aku pn target 3 or 4 ngara je.xnk rushing.ko p winter ada salji x?tp mlm cpat kn masa winter?

kuntum said...

rugi la g time winter..sejuk nye sgt azab nk jalan pon susah..kol 6 da gelap
dgn beg yg sgt berat..nk jln crk hostel wpon 500m azab nye mcm jalan 5km
bes bole rs salji je la..smbil jln tadah muka penuh salji
ms aku g tu yg masa keco eurostar strended dlm tunnel..
kelam kelibut gak ms tu
ms beli tiket tu konon nye nk jln sekitar uk je
tp time buat itenary tu yg melalut tamak sume tpt nk pegi

g time summer 10x enjoy la..