Tuesday, October 25, 2011

Calling for Japan 2012

Pada yang belum ada agenda untuk tahun depan, boleh la try usha-usha tiket ke Japan nih..Murah gile. Lagi murah dari aku beli hari tu!! (aku beli RM 636), tak caya?? Ha korang tengok la sendiri!!!

Fatt, Kemang, Bdk2, dan travelholic yang lain pastikah anda dah banned web AA tu??? Takpe la aku kasi tau jugak, kot2 korang malas nak bukak web tu kan, travel date dari 4 May - 20 September 2012, booking plak dari 25 - 30 October 2011

Aku pun terkejut macam ni pagi tadi bila tengok inbox ada email pasal sale Japan ni!!! ish ish..nasib dah beli dah, kus selamat...

 Harga return - Osaka

 Harga return - Tokyo

Sedikit info pasal Japan untuk waktu summer ni. Walaupun semua orang gila nak pegi Japan time Sakura ataupun autumn, tapi bulan Jun-September jugak tidak ketinggalan cantik jugak. Sebab time tu, adalah season bunga lavender, lupin, lilies, poppy dan yang seangkatan dengannya, dan ada macam-macam festival kat Japan, antaranya Kyoto Gion Matsuri, Nebuta Matsuri, Awa Odori dan macam2 ler.

Kalau nak cuba lain dari yang lain apa salahnya kan??? Tapi apa-apa pun sila cek suhu dan cuaca sebelum rembat tiket tu, kang tak pasal ada typhoon ke, musim hujan ke, naya plak kan..

Untuk cuci mata travelholic sekalian..

 Lavender..

Untuk keterangan lebih lanjut, sila masuk website ni, macam-macam adooo.. Japan Guide


Akhir kata Selamat Mencuba, dan mencuci mata... sekian..


32 comments:

Lily Riani said...

ni sapporo kan

Biqque said...

HOI! GILA BABS MURAH! *pejam mata, tarik napas*

ha yg lain, ape lagiiiiiiiiiiiiii! sambar laaaaaaaaa!

Ely Hasrul said...

2012 tak ke mana2 kot. tp xtau ler hehe

Fatt said...

sebenarnya....aku dah awal lagi beli...kah kah kah....ok opss...takleh cerita lelebih...sbb aku paling tak harap dpt pegi cni sbb part visa dia tu...aku lemah betul...byk nau cekadaknye. tp aku cuba jela..approve ke tak tu aku tadah jek. tapi kan mmg skrg ni org mcm avoid pegi cni sbb kes tsunami tu..haritu siap ada giveaway 10k?100?10? tiket free ke sini...sebab dorg nk boost balik tourist ke jepun....AA pun badly effected sbb byk empty seat so dorg taknak rugi...tpksa jgk buat promo gini...no choice...or else dorg yg rugi. so itulah ceritanya...

tetiba aku ada idea...apa kata semua org boikot tiket pi london & paris...aku yakin kalau taktik yg sama digunakan mesti dorg akan reduce harga. tah memende aku ni...tp thats how it works la kan?


anyway just sharing some bits about japan visa...mmg cam taekk!!
http://www.my.emb-japan.go.jp/English/visit.html#B

bdk2@John said...

hahaha...ade tgk!!! cam budus je. mmg nak kene banned laaa jwbnya! na, aku mmg takleh beli dah. sbbnya..bajet tarak! cuti tu ade...tp takleh nk pikir psl duit. bykkk wooo nk guna nnt.

ko bajet brape riban nk guna ni?

Ely Hasrul said...

kalu ikutkn aku nk jek main beli tp tunggulah dulu.. bila la tu ye.. hehe

Unknown said...

Lily: Jawapan anda tepat sekali!! :))

Biq: Ye tarikkkkk jangan tak tarikkkkkkkkkkkkkkkk..

Fatt: Wahh dalam ko banned web AA, terrembat jugak yek hahaha.. Tu la visa dia byk sgt songgeh, tapi cube je la..emm mungkin betul ckp ko, sebab Japan ni asyik gempa la, tsunami la, typoon la, so byk org pikir 10kali nk beli tiket murah. Tapi kalau travelholic cam kita nih, takde kisah dah..janji ada tiket murah hahaha..

Bdk2@John: Hahahah jadi ko kena bersabar je la byk2 yek. Memang nk kena pakai byk duit, tapi aku punya kes lain sikit, sb aku pegi dlm 6 hari jek, so kos agak murah la, satu lagi aku tak pusing satu Jepun tu, aku Osaka-Kyoto jek, so jimat tang situ la. Aku nye budget RM1250 (all in-ground)

Ely Hasrul: Hmmm (sambil mengaru dagu yang tak gatal..)..hahahha

bdk2@John said...

owhhh...tula. aku bajet pun dlm 6 hari jugak. plan nk g tokyo and around that jela kot. pastu, kalo best...boleh ripit osaka lak. tp tula..td bc wikitravel ckp kalo early autumn ade byk typhoon. camne ni???

Unknown said...

Bdk2@John: Hmm ok la kalau ko plan cam tu, sb kat Tokyo sendiri pun memang byk benda nk tgk. Tu la, aku pun ada baca pasal cuaca kat sana dlm bulan May-September. September memang ada typhoon, tapi dia hit belah2 coast, macam Okinawa, Shikoku, Kyushu, which is memang jauh dari Tokyo.

Ko refer la kat website ni http://www.japan-guide.com/e/e2273.html

Anonymous said...

fuuuuuhhhhh japan pulakkk....gambareeeeee...
chawana tolong ambik autograf takuya kimura kat aku....
chawana bleh laa post salam prantau jepun thun dpn hu22.....

penjejak awan

bdk2@John said...

so, kalo aku pegi kira ok la kan? LOL...
tgh pikir2 lagi nih. betol ke bajet ko hnya rm1200++? tu dah termasuk ape tu? boleh xplain skit x?

Unknown said...

Penjejak Awan: Takuya Kimura jek? Maria Ozawa tak mo? hahahahhahahaha... (acah je)

Bdk2@John: Ok meh sini aku tuliskan budget aku nih, tapi yg ni hotel (aku share ngn Cawan, so murah la sikit)
Hotel Kyoto (3night) = RM 360
Hotal Osaka (2nigth) = RM 210
Airport transfer (to Kyoto) = RM 85
Airport transfer (Osaka-Kansai airport) = RM 85
Kyoto Bas Pass (2days) = RM 42
Kyoto to Osaka transport = RM 32.50
Osaka Unlimited Pass (1day) = RM 36
Entrance Fees (all) = RM 185
Shopping & Misc = RM 200
Total = RM 1235.5 (per pax)

Biqque said...

maria ozawa??? cam harammmmm! tu keje cawan la tu kan??? aku tauuuu aku tauuuuu!

ha john, ada braniiiiiiii??? tak nama chawana ngan biqque la kalo tak murah hahahaha! cut sehabis2an dah tuh!

(brapa la agaknyer kos aku kat tokyo nanti...)

bdk2@John said...

owhhh...okla tu. jap
osaka unlimited pass tu ape? transport?
entrance fee termasuk ape ek? universal studios?

tak masuk makanan ek?

maria ozawa? sape tu?

niL said...

naa..shopping 200 je???
nak caye ke tak aa??

btw, kirim slm aku ke kesatria baja hitam & gaban je..maria ozawa tu saper ha?

Unknown said...

Biqque: I tak kenal tau.....hahahah

Bdk2@John: Osaka Unlimited pass tu, adalah transport kat sana, subway, tren, bus ko leh gune 1 hari. Entrance fees yg aku punya tu tak include USJ, sebab aku tak cukup masa, so aku tak pegi la. Entrance fees tu semua utk castle/temple/museum, dan beberapa tempat lain lagi.

Ko pasti tak kenal Maria Ozawa? Aku pun tak kenal gak nih.. sapa la agaknye tu kannnnn :)

Unknown said...

Nily: Ya Allah sungguh aku tak tipuuu..aku kena simpan fulus utk EU, so kat Japan tak leh over2..kang makan ikan masin tiap2 ari aku ngn Aqilah..haaaa cam mana??????????

Insya Allah nanti aku kirim salam kan utk ko hahaha.. Ni sorang lagi tanya Maria Ozawa, aku pun tak tau..kalau aku tau pun, ko salahkan Cawan dan Biqque hahahah.. (aku innoncent jek)

niL said...

caittt...pelakon 18sx rupanya..aku sgt skima..siap gugel ko!
Nnt bg no Acc ko..aku tlg tambah 10 hengget wat emergency..

Unknown said...

Nil: HHAHAHHAHAHAHA (sambil terguling ketawa) HAHAHAHA... meh RM10..aku redho kalau org nk kasi huhuhu

Biqque said...

takat av/bikini idols, celah jari je bai...

*lap air liur*

Anonymous said...

aku duk garu kepala dekat sejam pikiaq maria ozawa 2 spa.......

komen untuk entry ni dh jd komen maria ozawa laa pulak hu22222....

biqque ; hg punya ayat bernas2 belaka BM dr darjah 1 smpai form 5 mesti dpt A kut

penjejak awan

Unknown said...

Hadoi gila dah sekor2 budak2 nih..ish ish..udah2 jgn maria ozawa, ustaz don tak pe!!

kemang~ said...

pergh........


*terkedu*

x leh dah, sbb tarak duit..tungggu promo nak pegi guilin pulak ni..balik mesia via guangzhou..kihkih...

bile eh next promo ?

Unknown said...

cam rugi kalu x beli sebab dah murah...wah cantiknya ladang lavender tu...jeles tol...kat org yg nak pi.hehe

kemang said...

@fatt


KO BELI TIX GI JEPONGGGGGGGGGGGGGGG??

*pengsan*

Unknown said...

Kemang: Kena tunggu aku mimpi dulu malam ni kalau nak tau bila next promo..sabor bebanyak yek hahahaha..

Fatt beli diam2, sb tak mo kasi ko ikut tuh, ko kan tak cukup umo..huhuhuh

Cik Gold: Hehehehe

Ely Hasrul said...

bagus cadangan Nil tu, kalu sorg derma rm10 mmg masyukk hahaha

Na, soping & misc tu rm200 tu tmasuk makan ke? xdek mkn punye budget pong? Qilah mkn ape woi?!

Unknown said...

Ely Hasrul: Tak masuk makan lagi. Aku dan Cawan memang tak leh telan makanan jepun ni, so kitorg ingat nk bawak makanan dari KL jek. Aqilah cam biasa la, dia makan apa yg kitorg makan.

niL said...

Naa..aku seriyes, bkn ckp memain...bg no acc mybank....aku nk bg duit raye 10 hengget kt aqilah ni..

iedaiar said...

nampak gaya tunggu tahun dpan punye offer plak utk agenda 2013..heee

Unknown said...

Nil: Hahaha ko serius ke? apa email ko? bak sini, nanti aku send kat email ko no acc.maybank aku..

Ieda lar: Hahahaha tak lama lagi kuar la promo utk 2013 plak ni. Kitorg pun dah ada plan utk 2013, tunggu tiket murah je nih..huhuhu..selamat beli tiket!!

iedaiar said...

;D