Monday, June 8, 2009

Zoom Pahang..

5 June, Jumaat

Bertolak ke Kuantan dlm kul 10 pagi. Sebelum ke Kuantan, kitorg pegi ke Bandar Utama Damansara sebab nk amik roadtax kat My EG Services. So sampai sana dh tengah hari, terus check in kat Kuala Tembeling Resort. Condition apartment leh tahan besar, dan bersih. Dpt apartment mengadap laut. Pas tu swimming pool pun besar, ade 4 pool, dengan kedalaman yg paling cetek hingga paling dalam.. Paling gumbira Icam..tak sabor2 nk mandi kolam..



Seblum mandi2, kitorg pegi cari lunch, dekat Taman Gelora. Masya Allah, pnye la lambat service dia..order air, 30 minit pas tu baru sampai. Apatah lagi makanan..memang aku dh maki hamun kat situ..Tp nasib baik sedap..Tapi harge makanan leh tahan mahal..Cuaca kat Kuantan time ni dh mendung, angin agak kencang la jugak, abis pasir2 kat tepi pantai tu terbang2 masuk mata..

Kami teruskan perjalanan utk balik ke resort utk mandi pool!!! Kitorg belasah je mandi walaupun dh hujan. Berbekalkan camera yg dh siap pasang ngn underwater casing, kitorg pun mandi2 la sambil amik2 gambo..Icam, Muni dan Amier sempat la main gelongsor kat kolam kanak2..

Jam 5 PM, kitorg dh bersiap sedia balik ke apartment, sebab nk ke Pekan pulak, majlis akad nikah Along pas solat Isyak. MIL aku suh aku dtg awal sket, sb suh check hantaran tu, tgk ape yg tercabut, tertangal.. Kitorg sampai ke Pekan dh nak hampir magrib, aku sempat la meng'check' barang2 hantaran tu, pas tu makan2 sket..

Kul 8.50 PM, kami gerak ke rumah Nora, dlm 5 minit je naik keta dari rumah singgah tadi tu..Majlis akad nikah berjalan sempurna, semua selamat..aku pun lega jugak..Pas majlis nikah, aku terus ajak Icam dan Muni makan2, tak toleh dh org lain. Sajian nye, nasi putih dan sup tulang..ade gak lauk lain, cam masak lemak nangka..tp aku tak pandang dah, wrong combination masak lemak nk campur ngn sup tulang..aku tibai je sup tulang dan nasi putih tu..memang layan habis...Lepas dh kenyang tibai makanan kat umah org, kami terus gerak balik ke Kuantan, penat dh rase time nih, nasib baik perjalanan dari Pekan ke Kuantan dlm 45 minit je. Jam 11.30 PM, kami tiba di resort semula..kononnye nk amik kunci kat "key drop" counter tu..Sekali aku sampai, tgk semua dh tutup..baik office, atau pun counter tu..Naik angin gak aku, bile pak guard tu leh ckp kat aku, diorg tak leh nk buat ape2, sb diorg dh simpan kunci tu dlm office, dan diorg tak de kunci nk bukak office tu!! Paling dasyat skali, bile pak guard tu call org yg in charge jaga kunci tu, tp org tu tak nak angkat!! Pas tu pak guard tu ckp kat aku..dia tak leh buat ape2 la..tunggu esok je!! Aku?? Naik angin terus.. "tunggu esok?? abis tu kitorg nk tidor mane? saya bayar bukan nye murah, mcm ni ke servis kat sini..lain kali kasi tau la awal2, tutup awal ke ape ke, time kitorg tingal kunci bilik nih, ni tak diam2 je..pas tu expect customer nk tau bile time tutup, bile bukak!!!"

Kesian pak guard tu kena marah ngn aku..pas tu dia nk salah kan aku lagi..ckp kat sini kalo sape yg drop key kat kaunter makne nye dh check out... Aku terus jawab "abis tu nape tak ckp siang2 masa kitorg drop key tu?? mane la saya tau, tak de tulis pun kat mane2? mane leh buat cam ni, saya tak peduli, saya nk jugak kunci bilik tu, ape cara skali pun..lagi pun saya tingal kunci tu bukan saje2, kami 2 kereta, kalo saya pegang kunci, yg sorang lagi sampai sini, nk masuk cam mane? duk tertengek kat tepi pintu??".. Selepas 10 minit aku duk marah2 pak guard tu, Amier pun call..rupe2nye dia dh berjaya masuk apartment, melalui tingkap tu..hah nasib baik...pegi masuk longkang la korang dgn kunci tuh..(dlm hati memang angin lagi nih.....main2 ngn aku cam nih..mcm la aku duk free..budus nk mampus..) malam tu aku tido ngn hati yg panas je...tp lena jugak hahahha

6 June, Sabtu

Seawal pagi bangun, gerak kan Cawan, ajak p cari breakfast..Puas la memusing satu bandar Kuantan utk cari makanan. Sejam kemudian, makan la kitorg roti canai dan nasi lemak kt apartment tu. Dah selesai makan, Icam ajak pegi mandi pool lagi..kami pun pegi la mandi manda selama 2 jam lebih kat situ.. Tapi Muni dan Amier dan lain2 tak join, malas kate diorg. So kitorg bertiga je la.. Dalam sedar tak sedar, tau2 je dh kul 11.30 AM, terus kami balik ke apartment, nk siap2 utk pegi kenduri kawin Along.


Checked out dari resort, menuju ke Pekan utk kenduri belah pihak perempuan..Aku tak check out pun, since diorg dh anggap "drop key" smlm tu check out kan..aku buat dek je la..Si Ameir sempat rembat sehelai towel dr apartment tu.,hahah lantak la..lagi pun diorg tak de amik deposit ke ape ke..lantak la.. Tepat 1.50 PM, sampai rumah pengantin, amik2 gambar, terus MIL ajak join makan skali kat meja pengantin..hua hua hua..best le makan lauk pengantin..Katenye pihak perempuan tumbangkan 4 ekor lembu..almaklum la..anak bongso kawin kan hehehe..tp best la lauk diorg masak..



Cuaca amat la panas tghari tu, aku leh abis kan air dlm jag kat meja pengantin tu sorang..Disebabkan kitorg ade agenda lain pas kenduri tu, kami pun cepat2 la mintak izin utk berangkat..Sambil tu aku sempat suh Icam p amik air kat kenduri tu. Icam ape lagi, terus p ke kereta, cari botol air mineral aku beli semalam, dan buang isi air tu, ganti ngn air sirap sejuk...

"Yona, Icam dh curi dah air sirap ni utk Yona..banyak ni ha..minum la sampai kencing2.." Aku punye la tercengang bila tgk dia bawak botol besar selamba je kuar dr umah pengantin..

"Yona suh amik segelas jek..bukan sebotol..ee buat malu org kampung la Icam nih" aku dh nk pecah perut dah gelak. Muni, Cawan, dan Amier dah gelak gila2 babeng kat aku ngn Icam..hahah kelako betui laa..

Perjalanan ke Cherating amik masa dlm 2 jam jugak dari Pekan.. Sepanjang jalan ke Cherating tu, kami cuba dpt cari hotel murah dan resort cikai2, kat area Cherating tu, tp semua fully booked. Last2 pegi ke Club Med Cherating..ha mengeletar gak tangan aku nk dial number diorg, maklum la mahal gile Club Med tu..skali tu tgk fully booked jugak..kus selamat..Last skali, kitorg pun dh give up nk cari, terus p mandi2 je kat pantai Cherating..tak tido pun tak pe la..Tp paling best Cherating nih, toilet awam diorg bersih, bau ape pun tak de..memang aku salut tabik spring la..mula2 tu rase tak mo mandi jek memikirkan condition toilet2 di tempat awan di sekitar Malaysia ni kotor2 kan..tp aku gagahkan diri jugak, skali masuk..wow bersih, toilet bersih, shower pun bersih..waa lega rasenye.. Pantai Cherating pulak, walaupun tak secantik pantai2 di Bahamas atau di Gold Coast, tp masih dlm keadaan yg baik lagi, sampai sarap tal de la bersepah2 kelihatan, pasir putih bersih dan halus..kiranye, kecantikan nye masih terjaga lagi berbanding dengan Port Dickson yg memang tak boleh diselamatkan sampai bile2 pun hahahah


Dah nk sampai magrib, baru kami bersiap2 utk pegi dinner seafood kat area Balok..tp nk cari mesin ATM dulu, sb duit dh abis.. Jauh jugak la kitorg mencari ATM, nasib baik akhirnye jumpe jugak.. Pas tu terus p kedai makan..sampai je, terus order..wa nasib baik la makanan dia masak sedap..paling syok ikan aji-aji masak 3 rase..lain dari yg lain masakan nye..memang syok..

Selesai makan, tanpa membuang masa, kami berangkat balik ke KL..mula2 Cawan drive, pas tu gilir2 ngn aku..sebab masing2 penat dan mengantuk.. Passenger kat belakang semua dh terbongkang tidor dah..Tepat jam 1.15 AM, kami pun selamat sampai KL..dan terus sambung tidor..zzzz..

Keesokan hari nye, Cawan baru sedar, ATM maybank dia hilang, termasuk la kad touch n go aku. Gelabah gak cari..tp tak jumpe..tercicir tang mane2 la tu..Tp aku malas nk bising..biar je..So pagi2 buta, aku transfer kan semuaaaaaaaaaaaaaaaaa duit dia masuk ke account maybank aku..hehehehehe...

Dan sehingga hari ni, aku tau Cawan masih belum contact Maybank nk report kad dia hilang..sb ape? dia memang malas nk buat bende2 gitu..kan bebeh? Takpe..nanti gaji masuk, transfer je ke account maybank i ye..i tak kisah..

2 comments:

Biqque said...

ya allahhhhhhhh atm kad hilang??? ha takpe, transfer je ke account i :D

best siut tgk korang mandi poolllllllllll! jeles!

3plepl8 said...

besor nye pool tu, bestttttt