Sunday, May 10, 2009

From Mountain High to Ocean Deep: Part 4 - Gaya Street, Kota Kinabalu

Hari ni last day kt Kota Kinabalu...emm malas betul la nk balik KL, esok dah le keje plak tu. Emm bosan2..

Nasib baik malam tadi dh siap packed2 barang, tak de la terhegeh2 nk buat semua pagi nih. Kul 8.40 pagi kitorg check-out dari hotel, sebab kitorg nk jalan2 kat Gaya Street Market. Sebenarnye Gaya Street ni kul 5.30 pagi dh bukak sampai la tengahari. Tp market ni hanya dibuka hari Ahad je.


Macam2 ade dijual kat market ni, souviner mcm t-shirt, fridge magnet, barang2 craft, manik2 dan pearl memang byk dijual disini, harga pun murah2. Selain tu, ade jugak jual kopi, teh yg memang dibuat di Sabah, mcm Sabah Teh, kopi Tenom tu. Org jual barang2 makan pun ade, kek lapis Sarawak, dan segala mcm la..Saiz pasar ni boleh tahan besar, sampai tak larat jugak kitorg nk jalan.


Aku sempat membeli gelang tangan freshwater utk makcik dan cousin2 aku. Harge nye memang lagi murah dari Filipina Market. Memang berbaloi la..Cuma t-shirt Sabah tu je mahal sket. Tp boleh la nk buat souvinerkan. Utk diri sendiri, aku beli fridge magnet, seperti biase la kan..


Kul 11 am, kitorg kuar dari Gaya Street tu, sb nk p makan. Pagi tadi tak sempat makan lagi. Kiranye makan ni utk breakfast & lunch skali la. Since nk flight ke KL tu nanti pukul 2 petang, aku decided nk hantar keta sewa tu kul 12.30, jadi pas makan terus menuju ke airport. On the way ke airport, sempat la kitorg singgah kt KK Esplanade, dari malam hari kitorg nk amik gambar2 tugu ikan kat sini, tp tak jugak dpt. So hari ni berenti jap, utk kali terakhir kat Sabah ni, mesti amik jugak landmark nih..hehehe..


Dah selesai amik gambar dan hantar kereta, kitorg cuma lepak2 je kat airport tu, ade la dlm sejam lebih, aku dan Cawan sempat la pusing2 tgk2 ape yg patut dlm tu.

Sepanjang perjalanan ke KL, aku dan Cawan tidor jek, akhirnye kitorg sampai ke rumah kul 7.00 ptg. Unpacked semua barang2, dan layan tgk gambar kt tv.

Dan ini adalah barang2 souviner yg aku beli utk aku..hiihihihi..


Dan ni utk family..

2 comments:

Biqque said...

gosh! i didnt know u buy so much! best gile kan?

Cawan said...

eh, ni banyak accessories pakai ke idak ni?