Wednesday, May 13, 2009

1,000,000 Free Seats to International Destinations and...

2 days ago, while checking my yahoo mail, tibe2 je ternampak email from Air Asia, ade 1,000,000 free seats, aku pun excited la p check email tu..

Hatiku bermonolog ..
Oh..domestik jek!! Arggg tak best pun, tak kan nk pegi Sabah lagi kan, mcm mana ngn Sarawak?? Emm Sarawak..emmm ape ek kt sane..emm cam ok gak..emm tapi cam bosan jek..emm...argg tak payah la..lain kali ade lagi..

Pas tu sambung la buat keje lagi..terus lupe pasal tiket murah tu..

2 days later..

Sampai office awal ari ni, kul 8.05 am. Pas tu check email tgk ape2 urgent email dari diorg2 nih, emm nasib baik tak de..pas tu continue plak check yahoo mail..

Dalam hatiku bermonolog sendirian skali lagi..
...Aiks..ade lagi 1,000,000 free seats?? oh international pulak kali nih. Emm ni baru best, heheh...
... tgk Perth la.....emm cam ok..murah gak nih
... Melbourne plak..emmm uih mak ai..mahal nye..tak mo la....
... Gold Coast, huih lagi murah dari aku pegi dulu..hampeh betul..
... Ape lagi ek..London??
... Wahhhh..emm ok gak bulan April 2010 p London..emm tapi tak sempat plak nk kumpul duit..lagi pun cam tak syok je kalo diorg2 tu tak ikut..emm lain kali la London ye..
... Ape je yg best nih, Krabi dan Phuket dh beli dah, memang murah pun, tak nyesal pun beli awal2..tak kan nk p Thailand lagi..emm tak sesuai..Bangkok? erk....next!!!
... Cambodia, Vietnam? emm tgk la jap bulan 2-3 mane tau kalo ade..ok gak..memang plan nk ke sana pun..tapi best ke pegi 3rd world countries nih, ee ape yg ade sane ek..makan lipas ke nanti..susah pulak nk cari makanan, transport?? emm diorg mane ade highway sana, pakai keta pun diorg tak, ade la..tp cam susah je..emmm tp kalo nk merasa boleh jugak, baru adventure sket..emmm entah la..nanti la tunggu diorg survey tempat2 tu.........
... Taiwan, emm mcm menarik jugak, tapiiii (long pause) kt Taiwan ni slalu plak kene typhoons, anytime of the year je, pas tu ujan plak tu slalu..tapiiiii (long pause lagi) byk tempat2 best kat sane..haih....mcm tak de beli tiket ke mana2 je nih...ke nk tunggu Matta Fair September ni? emm patut ke ek..(pikir jap seminit) emm tgk lagi la ape yg best nk pegi..
... Colombo, Sri Lanka..emmm cam tak kene jee ngn taste aku, lain kali la..haih nape la Air Asia tak mo pegi ke Africa nih, tolongggg laaaa pegi sana..ni mcm mane nih, nk kene beli jugak ke tak nih..mcm tak best plak kalo tak beli...mane la budak2 nih, slalu pagi2 buta diorg dh ym aku dah ckp pasal tiket murah, ni sorang pun tak de ckp ape2, diorg ni tau ke tak nih??....emm cam kene letak kt forum je, kasi buzz sket dlm forum tu..kalo ade geng cun sgt la..kalo tak lain kali je la..
Eee stressed betul rasenye bile pk pasal nih..

40 minit berlalu, aku masih menghadap laptop, dengan website Air Asia terpampang kat depan mata, dan kepala otak aku berasa sungguh sarat, dan stressed bile memikirkan destinasi mane nk pegi utk thn depan, mcm tak de tempat jek!!!

Aku update forum, utk kasi tau kat diorg2 nih, pas tu sambung buat keje..

Dan sehingga petang ini, time aku tulis blog nih, aku still takde idea nk pegi ke mane, dan tak de pun tempat2 menarik yg ditawarkan dlm promotion tu yg betui2 aku nk pegi..

Suara2 sumbang dlm diri aku berkata2..

Suara sumbang: Wahh hebat ni Na, ko tak beli tiket promo kali nih..dasat laa.. Tianjin ade, kan teringin nk pegi Beijing, beli la..murah je..
Aku: Tunggu Matta Fair je la..nk beli package senang..makan pun senang, sb ikut package muslim ngok..
Suara sumbang: Tak adventure laa ikut package2 tour tuh..
Aku: Memang le..mcm la tak leh amik package free and easy..huh..
Suara sumbang: ..... (diam)
Aku: Tunggu Matta Fair je la, jgn bising..

Conclusion nye, ni 1st time aku tgk promo dari Air Asia cam tak de perasaan, dan jugak tak beli tiket promo..hebat kan? mesti la hebat utk travelholic cam aku nih, ni memang betui2 punye tak caya la...caya laa Na...

Sebab ape ek sebenarnye..jeng jeng jeng..sebab aku nk tunggu Matta Fair..lagi pun trip ke Krabi dan Phuket November nih, memang aku amat nanti2kan dah sekian lama dah, so tempat2 cam Cambo dan Vietnam atau Indonesia tu, memang tak leh beat la dengan Krabi dah Phuket tu..uwuuuhuuuuuuuuu..

0 comments: