Monday, April 27, 2009

Ronda - ronda KL

Jumaat baru ni, Icam datang KL ngn Mak dan Abah..diorg naik train KTM. Tp tak turun kat KL, diorg turun kat Kajang, rumah Cu, sebabnye, nak lawat Opah..

Since dah sampai tgh ari tu, budak Icam ni, tiap2 jam calling2 aku kat office tanye bile nk amik dia. Ikut plan asal memang nk amik Jumaat malam tu pas keje, tp memandangkan cuaca yg hujan lebat kat KL, ditambah pulak dengan jammed, dan aku plak balik lewat sgt, terus cancel plan, Cawan pun cam malas nk amik Icam malam tu..

Next day, ari Sabtu, kul 12, kitorg kuar umah, sb dah tak tahan dah Icam asyik call2 je, tanye bile nak sampai. Pagi2 buta dia dh msg ckp Cu suh dtg umah, sb diorg ade kenduri nasi ayam..heheheh aku dan Cawan ape lagi, memang rezeki la kan, tak payah susah2 nk masak..

Lebih kurang 3 jam kat umah Cu, mak dan abah bersiap2 dah barang utk angkut dlm keta, sb diorg nk lepak umah aku plak, Icam tak payah suruh, memang dh ready semua...

Petang tu, kitorg cuma lepak2 kat umah aku je, lagi pun mak ckp penat nk jalan2, aku pun penat jugak, mlm sblum tu tido lewat, pasal bawak keje balik umah punye pasal la nih..plan nye, malam tu, nk bawak mak kuar makan..lagi pun dh lame tak belanja diorg..

Malam tu kitorg makan kat Johan Seafood kat Kg. Baru, sedap jugak kedai tu, sblum ni aku dh penah makan situ. Kitorg order ikan siakap (masak ape aku tak ingat), tomyam, udang grg tepung, sayur kailan grg, dan jugak ayam masak halia..Fuh, kenyang gile, Icam sampai tak terkata2 dah pas makan tu, tersandar terus kat kusi.

Pas makan kitorg p bawak mak dan Icam ronda2 KL, cantik sikit KL ni waktu malam, sb diterangi cahaya2 lampu jalan dan jugak lampu bangunan. Kitorg singgah jap kat KLCC, bawak diorg pusing area tu jap. Aku sempat la tunjuk KLCC Tower 1 dan Tower 2. Time kt sini Icam pegang camera, so semua gambar dia amik goyang2 dan blur2 belaka..

Kejap je kat situ, pas tu sebab tak larat terus balik ke umah, sb masing2 dah bising ckp penat..huhuhuhu,plan utk esok? Duk umah je la. Aku malas nk kuar ari Ahad nih, sb aku nk rehat..

0 comments: