Wednesday, March 18, 2009

Our Aussie Adventure - Surfers Paradise, Coolangatta

7 March 2009

Aduii malas nye nk bangun...

Dah 4 kali aku snooze jam tu...Terkebil2, sambil memikirkan hari ni last day kat GC.. argggh bosan nye nk balik KL..

Lepas kejut kan Cawan dan mandi manda, kami bersiap2 utk pergi ke airport, flight kul 9.05 AM.. Nasib baik la dekat je, kalo tak lagi awal kena bangun nih..

40 Minit kemudian,

Tiba di airport Coolangata, terus check in..Beg aku dari 13 kg terus jadi 21 kg!! Patut la aku seret berat je rase, excessed baggage!!!..hehehe ni shopping punye pasal la nih...


Pas check in, kami ade masa dlm 40 minit utk boarding, tp aku dan Cawan sempat jalan2 dekat kedai2 kat dlm airport tu. Kali ni Cawan dapat lagi Hotwheels dia, dan aku pulak, beli magnet lagi :)

20 Minit sebelum departure, kami dah kene masuk kat departure hall, so before that kene go thru imigresen dia dulu. Sungguh ketat skali pemeriksaan dia..heheh nasib baik aku lepas tanpa sebarang bunyi beep!

Cawan pun selamat, sb dia dh tangal semua tali pingang, kasut dan cincin, sb malas nk kasi officer tu tanye mcm2, dan check itu ini..

Bile turn Mona dan Meor, diorg masing2 kena. Mona sb simpan barang2 liquid, make up bersepah2 dlm beg galas dia, sepatutnye, kene simpan dlm satu beg plastik transparent, senang nk tgk dr scanner nih..tp nasib baik tak de ape, lepas jugak dia, pas officer tu scan beg dia utk kali ke dua..

Meor pulak, kene ngn officer tu, sb ade lighter. Dah la lighter tu dia baru beli semalam, souviner Aussie, tp nasib menyebelahi dia, lepas jugak, sb lighther kecik je. Kalo ikut kan memang tak leh langsung, sb tu bahan mudah terbakar..Tp minyak rambut dia plak kene buang, sb lebih dari 100ml..heheh..tension je dia..

Dah semua lepas, kitorg pun tunggu la kat departure hall tu, nasib baik tak lama, dlm 15minit je, terus diorg bukak gate utk naik flight tu.

Kali ni kami dpt duk dekat ngn tingkap, paling best tak ramai org dlm flight ni, so boleh la duk satu sorang seat kan, sblah seat kitorg pun tak de org, jadi aku dan Cawan je la..leh la angkat2 kaki tangan semua..siap baring2, Mona dan Meor, masing2 amik seat kosong, sb nk tidor..

Perjalanan selama 8 jam, aku dan Cawan plan nk tido, tp lepas diorg serve makanan. Aku dh pre-order makanan time beli tiket ni, jadi kitorg dpt dulu la..kali ni makanan dia sedap, mcm tak cukup je rase, tp tak ingat la nasi ape, mcm beriani pun ade..heheh tak kisah la..janji sedap kan..


Lepas makan, aku dan Cawan tak tau nk buat ape dah, cuma menatap screen LCD kecik depan seat kami je, tgk laluan flight tu lalu dr GC ke KL ..emmm jauh nyee..8000++ KM utk ke KL dari GC nih..menyeberangi lautan plak tu...


Sambil2 tu main2 chating ngn Mona dan Meor hehehe nasib baik ade TV nih, kalo tak bosan gak..Pas tu tanpa kitorg sedari, aku dan Cawan terlelap jugak akhir nye, lame jugak aku dan dia tertido, memang tak sedar ape dah...

Lagi 3 jam lebih nk sampai aku terjaga, minum2 air, pas tu cek lagi, dh kat mane, emm baru je kat Indian Ocean lagi, dh hampir2 dengan Bali dah..pas tu sambung lagi zzzzz..Tapi tak leh tido dah..sikit2 je..

Time ni aku bergambar syok sendiri ngn Cawan, dan sambung borak lagi. Pastu tiba2 Cawan ckp dia nk belikan Icam hadiah, set kapal terbang AirAsia, sb dia ckp mesti Icam suka tu..aku iye kan aje, pas tu dia belikan jugak utk Abah dia, topi AirAsia X tu, sb abah memang suka kumpul dan pakai topi hehehe..

Dlm sedar tak sedar, rupa2 nye kami dah masuk ke ruang udara KLIA, lagi beberapa minit kami akan touch down Malaysia dah hehehe..

Akhirnya, selamat jugak kitorg sampai ke LCCT petang tu, hujan renyai2, kitorg pegi makan dulu kat food court LCCT tu, sb lapar hahaha..pas tu masing2 bawak haluan sendiri balik ke rumah masing2..

Aku dan Cawan tiba kat Ukay Perdana, dlm jam 7 malam, pas tu terus keluarkan baju2 nk basuh, dan barang2 souviner yg kami beli dan hasil nye...


Barang2 ni semua la yg buatkan beg aku makin berat hehehe..

0 comments: