Tuesday, February 24, 2009

The most hectic weekend..

8.00 AM (Saturday)
- Pagi2 kuar rumah bawak camera siap2, konon nye nk practise amik gambar kat area umah kitorg..so dengan tak mandi pagi, aku dan Cawan kuar la rumah naik scooter, ade la a few snap pics yg kitorg dapat pagi tu..antara nya gambar pokok ala2 sakura (tp bukan sebenarnye) dari jauh ade la nampak sket cam adik beradik sakura yg kat jepun tu..


8.30 AM
- Pas tu kitorg pegi makan kat mamak Ali Maju berdekatan, tak mandi nih..tapi peduli ape kan, sape yg nk cium kitorg ..hahaha..

9.30 AM
- Balik dari makan, continue amik gambar lagi, yg ni tricky sket, sb gambar burung, kebetulan plak ade burung kat atas pokok tu, dah la cantik, comel plak tu..lame jugak kitorg duk bawah pokok tu, matahari dah tinggi dah, org yg lalu lalang kat tepi jalan pun heran tgk kitorg bertengek bawah pokok tu, dengan pegang camera..semua GC punya pasal hahaah..





11.00 AM
- Masih tak mandi pagi, tapi lepak depan tv, sambil baca paper, dan Cawan plak sibuk mengemas bilik stor dan toys2 dia dlm bilik tu..aku buat dek jek, sb malas nk campur, tak reti aku nk susun2 barang2 dia tu, kang salah susun bising plak dia..

11.30 AM
- Masuk bilik dan mandi pagi sebenarnye niat di hati tak mo mandi awal2, tp sebabkan ade org datang nk pasang line tepon, aku chow la dlm bilik, dan terus mandi, sambil2 cuci bilik air..huhuuh sejuk gile...

12.30 PM
- Kemas beg utk pegi ke GC, Cawan suh buat check list lagi, takut ade benda tertingal, mula2 kitorg nk bawak 1 beg besar, dan 1 beg kecil yg leh angkut letak dlm kabin tu, tp cam banyak la plak kan..so kitorg decided utk bawak 1 beg besar, dan 2 bag pack tu..lame jugak aku duk mengemas barang2 tu, maklum la kene utilise kan ruang2 yg ade dlm beg tu, rugi nanti space kalo tak susun betul2..


2.30 PM
- Perut rase lapar plak, Cawan pun dh bising kata lapar..so kitorg pun masak nasi, dan panas kan lauk2 yg mak mertua aku kasi malam tadi..tp Cawan request nk lauk baru, aku pun masak la ayam masak kicap..nasib baik senang je nk masak bende tu..15 minit dah siap..kitorg pun makan..

3.30 PM
- Message Sharul, tanye kat mane diorg beli camera & bateri murah..dia jawap dia kat Pertama, beli bateri spare utk camera Biqque..emm kitorg pun tanpa buang mase, terus bersiap2 nk pegi Pertama Complex, sb nk survey camera DSLR la konon dan beli bateri spare utk Olympus kitorg tu..ni GC punya pasal la jugak nih..aku ajak Cawan naik scooter jek, sb parking memang susah kat area tu..nasib baik firasat aku betui..

4.10 PM
- Kt Pertama Complex tu terus kitorg tuju ke Foto Selangor, nk tgk price DSLR..emm harge cam lagi mahal je dari Tarita..uhuk..tak pe rileks2..ni baru nk survey jek..bukan mau angkat betul..aku target nk beli lagi before end of this year..ade mase nk kumpul duit..dalam sibuk2 kitorg duk tanye2 tu..sampai la Biqque n Sharul kat kedai tu..hahah ape lagi..sembang tak ingat dunia la..mcam kedai tu kitorg yg punye..last2 Biqque ajak pegi minum kat kedai sblah..emm paham2 je la dah minum2 tu..segala macam citer la kuar..Pasal camera baru diorg la..teknik amik gambar blur la, apeture la, shutter speed la..camera dslr la..pastu Biqque suh cawan ajar plak nk amik gambar blur2 blkg, blur depan..emm macam2 la..nasib baik jadi..memang gumbira la Biqque bile Cawan tunjuk kat dia cara2 nk buat semua tu..kalo tak dia rase cam nk humban je camera baru dia beli tu..haha..macam2..

Sedar tak sedar, dah kul 7 lebih, kalo ikut kan, aku ngn Cawan memang nk pegi ke Sg Wang plak, atau Low Yat, sb nk cari bateri..tapi cam tak sempat je.."tak pe la..jom je la kite pegi, leh i jalan2 cari baju baru kat sane, minggu depan tak sempat dah nk shopping2 nih.." Cawan ckp "em ye la, jom2".. Kitorg pun say bye2 la kat member2 tu, sb diorg pun ade agenda lain sbnarnye..tp dh syok sgt sembang..sampai tak sedar diri..

8.00 PM
- Tak buang mase, terus pegi kedai baju favourite aku tu, scan dari satu sudut ke satu sudut, aku main amik je baju mane yg berkenan, malas nk pk lame2..cawan duk kat luar, cuma anguk kan pala je mane yg cantik, mane yg tak berapa cantik..so based on that, aku dpt la 2 helai baju, terus masuk fitting room..and wallah..memang saiz dah ngam..terus bayar kat kaunter dan blah..huuhuu..ni dlm sejarah ni, tak penah aku shopping selama 15 minit jek..Pas tu aku ajak Cawan p Parkson jap, nk cari google dia..tp tak jumpe yg berkenan, so kene la cari lagi..byk songeh plak budak nih..

9.15 PM
- Sampai kat umah, terus tunjuk kat Cawan baju baru hehe..pas tu p mandi manda jap..time ni dah sakit2 perut sket. Al maklum la aku "tak sihat"..tp cam cramp biase la..tp tetap maintained jek..

11.00 PM
- Ajak Cawan makan nasi grg yg dia beli tadi, nk suh makan pun susah, tanguh2, pas tu perut masuk angin, mula la bising gastrik la ape la..eee sabor je la..

11.30 PM
- Aku dah terbaring depan tv, emm makin kuat plak "period pain" aku nih..layan je la tv tu..

12.3o AM (Sunday)
- Aku tibe2 tersedar, rupa2 nye kitorg tertidur depan tv..aku gerak Cawan suh masuk bilik, time ni perut aku makin sakit nih..tp gagahkan diri gak, bangun masuk bilik..

12.45 AM
- Pas kuar dari bilik air, aku rase cam nk pitam jek..terus terbaring kat atas tilam, rase sejuk2 badan..adeh..sakit gile perut nih..ni tahap cipan..Cawan lak leh tanye sakit ke tak..adeh..rase nk lempang je..mesti la sakit..kalo tak takde la aku mengerang kesakitan..

3.oo AM
- Sakit perut dah ilang sikit2...lege rase nye...dan terus sambung tido..zzZZZZ

0 comments: