Friday, February 6, 2009

Bali - Day 1

Excited yg teramat sangat. Tu la perasaan nk pegi ke Bali. Malam sebelum tu, aku dh siap2 kan beg semua, passport, duit, bateri camera, semua dh ready, sb takut ade bende2 yg tertingal.


Tiba kat Bali (Denpasar Airport) dlm kul 12.30 tghari.. Turun je dr flight, kene naik bas, sb nye, airport diorg jauh dr flight tuh pnye parking , nasib baik ade bas, kalo tak kene menapak la tengah2 panas tuh..fuhh..

Dah selesai ambil beg, kitorg cari cab, utk pegi ke Hotel Sri Ayu. Hotel ni terletak di Seminyak. Aku baca dalam forum, kalo nk amik cab,kene amik cab yg wane biru, sb tu mcm cab yg paling reliable la kat Bali nih. Total harga taxi dr airport ke Denpasar 70,000 rupiah. Belasah la...

Sampai je kat hotel, terus check in. Kitorg disambut oleh awek2 Bali, yg memang ramah. Senyum jek time kitorg sampai tuh. Pas dapat kunci bilik, terus kitorg p lepak bilik sat. Beg2 tak payah angkat sendiri, ade bell boy yg tlg uruskan.. Keadaan bilik amat memuaskan hati, memang berbaloi ar. Dan yg paling penting, toilet dia, bersih!!..aku amat puas hati. (Aku memang fobia ngn toilet kotor2 nih, sampai leh bawak masuk mimpi..memang nightmare gile la..)

Lepas beristirehat kat bilik, kitorg decided nk pegi ke Denpasar. Mintak tlg recep kat hotel call kan taxi. Mula nya kitorg nk p cari restoran halal along the way, name restoran semua dh ade dlm tgn, and then driver taxi ni ckp, ade restoran samudera, memang halal, so dia bawak kan kitorg p situ. Kitorg pn melantak la puas2 makanan tu kan..rasenye bleh tahan..


Selesai bab makan, kitorg terus head to town, ckp kat driver tuh nk pegi ke kedai handicraft yg murah2.. so dia bawak la kitorg pegi kat Kreshna. Mengikut kate driver nih, kat sini lagi murah brg2 nye daripada Kuta/Legian tuh. The minute aku pijak je kaki kat dlm kedai tuh, mata aku melilau la duk scan satu kedai..waahhh memang heaven la kan..tgk barang2 semua murah2.. tshirt ke pario ke, keychain, fridge magnet..fuh..juling beb..

Cawan p cari suar bermuda utk mandi, so dia dh dpt brg dia, nasib baik la tak de jual hotwheel kat situ, kalo tak jenuh jugak la kan..aku, masih lagi tercari2 brg ape yg nk dibeli, kalo ikut kan rase hati…semuaaaaaaaaaaaaaaaaaa aku nak..last skali, aku ckp kat cawan “u, i tak tau la nk beli ape, bnyk sgt”.. cawan balas, “ tak pe bebeh, tgk dulu..take ur time..cari yek slow2”..aku pn pusing2 lagi..still cannot made up my mind!!!.

Dh berpuluh2 kali pusing, last2 aku beli la pario..cawan yg tlg pilihkan wane..sb aku dh juling bijik mata tgk wane2 pario tuh..rase cam nk amik je semua..harge pario aku 22,000 rupiah, suar bermuda cawan dlm 15,000 rupiah.. kire ok le kan.. tanpa lengah kan masa..kitorg terus bayar, dan chow..dengan harapan, nk shopping kat tempat lain plak., cakap kat driver nk pulang ke hotel, sb penat dh badan rase nye...hehe..

so for the rest of the evening, kitorg lepak kat swimming pool, aku mcm biase la,masih kaget duk kat pool tuh, sebab tak tau berenang, so aku tgk je la cawan berenang sorang2..sampai magrib, baru masuk semula ke bilik, mandi2 dan solat…l ayan tv citer indon, cawan obses gile dengan iklan Biskuat dr indon hahah sunguh kelakor…pas tu slow2 kitorg terlelap…tak sabar nk jumpe pak Isme esok nye..sb dia nk bawak kitorg tour Bali…

ZZZzZZzzzz zzz..

0 comments: